• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp inför samlingslån, en score på 10-15 söka ändå

S

Sistagången

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag har hamnat i skiten för sista gången och ska nu snart försöka ta ett samlingslokal för att lösa allt en gång för alla och sen aldrig mer röra såna skitlån.
Har just nu väldigt högt UC score, 8 förfrågningar och 31 i risk, dock går 5 förfrågningar ut innan 2 okt och den största anledningen tror jag till att scoren är hög är att jag har mer utnyttjade lån än beviljade. Gick från 13 till 31 för några veckor sedan efter att jag maxat hos Credway. Betalade in idag på alla synliga så efter nu borde jag ha 165k utnyttjat och 175k beviljat.
Inkomst förra året var 230k då jag pluggade halva året, har timanställning fast heltid nu och tjänar omkring 30k/mån.
Vad tror ni om mina chanser att få lån redan de kommande veckorna när UC uppdaterat med bättre förhållande utnyttjat/beviljat och mindre förfrågningar?
Skulle vilja ta ca 250k för att lösa allt men är nöjd med allt över 150k.
Om jag fortfarande har en score på 10-15 efter det uppdaterats, är det inte lönt att söka då? Och isåfall hur mycket hjälper det om jag kan få en av mina föräldrar att ställa upp som medsökande om de har 0 synligt och 1,5+m i inkomst?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Carla

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Om någon av dina föräldrar vill hjälpa med ett lån så är det ett säkrare kort att du inte står med alls i ansökan. Särskilt då du inte har en tillsvidareanställning. Ändå exakt lika betalningsskyldig som medsökande som att stå på lånet själv.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 310
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Försvinner 5/8 förfrågningar så borde betyget sjunka rejält. Du får inga bra räntor med 10% i risk men chansen finns ändå att du får ett samlingslån.
När är din senaste FF tagen?

Du tror inte att du kan få låna 250 kex av dina föräldrar till en låg ränta för att hamna på banan igen? Tänkte eftersom de har inkomster på över 1,5 miljoner.
 
S

Sistagången

Gäst
Poäng: 0
Försvinner 5/8 förfrågningar så borde betyget sjunka rejält. Du får inga bra räntor med 10% i risk men chansen finns ändå att du får ett samlingslån.
När är din senaste FF tagen?

Du tror inte att du kan få låna 250 kex av dina föräldrar till en låg ränta för att hamna på banan igen? Tänkte eftersom de har inkomster på över 1,5 miljoner.
Spelar mindre roll om räntan är bra, är nöjd bara jag kan samla ihop och binda över en längre tid så jag inte går back varje månad. Senaste förfrågningen är i slutet på mars.

jag tror tyvärr inte jag kommer kunna låna av mina föräldrar, men om inget annat funkar lär jag behöva försöka om inte annat.
 
S

Sistagången

Gäst
Poäng: 0
Idag hoppade mitt score med till 21 och har en till förfrågning som försvinner imorgon samt drygt 14k i avbetalningar så hoppas jag kan få med mitt store ordentligt. När uppdateras UC med de senaste amorteringarna jag gjort?
 
G

Gustaf

Gäst
Poäng: 0
Du kommer garanterat inte få nått lån med dom förutsättningarna, bara onödigt att ens försöka, avvakta tills du får en bättre UC och dina ff försvinner.
 
S

Sistagången

Gäst
Poäng: 0
Du kommer garanterat inte få nått lån med dom förutsättningarna, bara onödigt att ens försöka, avvakta tills du får en bättre UC och dina ff försvinner.
Alltså för att förtydliga, jag kommer vänta tills nästa förfrågning försvinner imorgon och då har jag 3 kvar. Sedan väntar jag tills att mina amorteringar registrerats och hoppas det gör en del för betyget.
Men du tror inte det går att få något alls med 10-15 i score?
 
G

Gustaf

Gäst
Poäng: 0
Alltså för att förtydliga, jag kommer vänta tills nästa förfrågning försvinner imorgon och då har jag 3 kvar. Sedan väntar jag tills att mina amorteringar registrerats och hoppas det gör en del för betyget.
Men du tror inte det går att få något alls med 10-15 i score?

Tror det blir mycket svårt, verkar vara svårt redan med ett score på runt 5 i dessa Covid-19 tider...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp